tisdag 1 mars 2011

Inspiration köksö

Det som blir slutsatsen av mina köksfunderingar kan summeras i detta:

Jag vill ha ett mysigare kök!

Och hur ska jag göra det?

Bevara så mycket som möjligt av den befintliga köksbänken. Ta bort ett skåp och korta av diskbänken. Måla köksluckorna ljusgrå och byt till vettigare beslag. Ta bort glaset och kakla istället, sätta upp öppna hyllor för att få plats med mer vardagsporslin vid diskmaskinen och

Jag vill Ha en Köksö!

Egentligen vill jag ha en cottage inspirerad, men det tror jag inte fungerar till släta moderna luckor i övrigt. Alltså blir twisten på stilen mer åt industriretro med 50-talsinfluenser.

























En massiv köksö med en utslagsvask, marmorskiva och målad i samma färg som luckorna. Industrilampor typ de grislampor som är så poppis nu, och ruffiga barstolar. Tänker att köksön kan ha en låda under bänkskivan, och sedan vara helt öppen. För att få plats med bunkar etc kan man ha små rullvagnar under, som går att låsa hjulen på. I rostfritt troligen. Genom att ha vagnarna lösa kan man ta bort dom om man vill äta ofta vid köksön. Finns risk för att man aldrig vill lämna köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar