torsdag 30 augusti 2012

Grönt är skönt

Vi fick lite fart på oss. Efter att passat på att måla utomhus hela sommaren i det fina solvädret, äntligen en sommar när man kan måla liksom! så fick vi en idé. Av Mamma.
 
Eftersom våra IVF-behandlingar slutat resultatlöst så är adoption på tapeten. Och det är dyrt! Så för att kunna spara lite mer pengar så kom mamma med den briljanta idén att vi kunde hyra ut något rum till studenter. I min version blev det till en hel liten lägenhet för två, med kök och bad
 Det du ser på denna bilden är alltså massa skräp och en vägg till ett litet kök i industriell stil, matsalen har blivit ett allrum med plats för kök, matplats och ett litet vardagsrum! Jag har alltid tyckt att det verkat krångligt innan men med rätt motivation så har vi fått el och vvs på plats, vi har flyttat dörrhål och grejat. Sen visar det sig att en av studenterna är inredningsarkitekt! Vi får se om det blir tummen upp eller ner!
Carl Larssons gröna färg K9 från Ovolin blev iallafall riktigt smaskig. Jugendschabloner får det bli nån annan gång. Kanske när jag får vara hemma med min alldeles egna Kenyan om några år. Vi bor tydligen granne med ett par rasister så det blir extra intressant att adoptera. Stefan pratade med en om att vi försöker starta ett ungdomslag i rugby. "jaha, men då kanske ni får svartingar i laget, det finns ju gott om dom här" Stefan vände och gick. Det villaområde i Skåne där det inte finns vita, medelålders herrar med dammiga hjärnor verkar inte finnas. Har träffat dom överallt, men som tur är så finns det guld-grannar här med, så det jämnar väl ut sig. Man får lära sig att ha den där braiga kommentaren i bakfickan: Nu förstår jag inte alls, vad menar du nu?

3 kommentarer:

  1. Vilket land bor du i??? Här har regnet vräkt ner i princip varenda dag. Vi har fått köpa ett partytält för att kunna måla panelen innan den åker upp på väggen.
    Trist med era försök att skaffa barn. Men kanske bäst att inte utmana kroppen för mycket. Finns många barn spm behöver någon.

    VI har också funderingar på uthyrning, fast i vårt fall gäller det gårdshuset. Även vi vill fräscha upp det först och då det finns en hel där kvar att göra härinne så dröjer det lite innan vi är där. Plus att jag vill på något vis få in en tvättmaskin där.

    SvaraRadera
  2. Jag minns det som soligt och hett i två veckor =) Ni kanske kan börja med att hyra ut det till någon som kan fixa i ordning det själv? På dom svaren jag fick så var det en hel del intresse för boende med möjlighet till odling och en liten uteplats, finns säkert de som vill måla och sånt. Vi sätter tvättmaskinen i köket. Lite kontinentalt chict sådärva!

    SvaraRadera
  3. Får vi plats blir det tvättmaskin i köket här också. Köket är ganska litet bara och mycket av köket tas upp av vedspisen som vi inte vill ta bort även om den just nu inte går att använda. Men så fort vi hinner ska jag börja fundera. Jag brukar kunna klura ut lösningar. Helst skulle vi vilja hyra ut till någon student eller någon som veckopendlar och då tror jag chansen till någon som fixar själv är mindre. Uteplats kan vi dock erbjuda :)

    SvaraRadera