måndag 27 januari 2014

Apelsindisco

FF i apelsinhuset?
Nej, bara jag som i senvinterns timma äntligen lyckats bestämma mig för vilken växtlampa jag skulle köpa.

Det blev en värstingmodell från ecosolutions, en PFSD 6000 50W vinter. Vad skulle man göra utan tester och specialbutiker på nätet?


Svinkallt ute, men inte värre än att man kan ta lite fredagsté bland växterna. Det var mysigare än vad det ser ut. Jag blev ficktjuvad på vår nya kamera i oktober, Vasamuséets personal var visst vana vid det. Inte jag. Även om jag blev motvilligt imponerad av hur man kan ficktjuva en systemkamera ur en regnjacka, så är det tråkigare att dokumentera bygget med mobilbilder. Vi ska bara bestämma oss för om vi ska köpa en likadan, eller smäda tjuven genom att köpa en bättre.

1 kommentar:

  1. Vilken lockande rubrik! Nu mår citrusfrukter och annat bra. Tänk om man hade ett ornangeri ändå :-)
    (Mindre bra med långfingrade kamera-norpare.)

    SvaraRadera