tisdag 8 maj 2012

Grangården

Inte så bildmässigt än, men med tid och hårt grävande så...

Längst bort växer nu gröngödslingsväxter så att jorden blir bättre till hösten, när det ska planteras lite. *ähum* Funderar dock på att sätta trädet redan nu för att se vart de sista häckraderna och gångarna ska dras. Vill gärna ha så att häckarna möts i kryss, och många snirkliga gångar men det ska ju finnas plats kvar för massverkan av gräset och perennerna också. Kan ju dock konstatera att jag behöver bättre flis för gångarna. Täckbarken var alldeles för finfördelad för gång.

3 kommentarer:

  1. Oj, oj vilket ambitiöst projekt!Och jag som tyckte det var ett stort projekt att flytta mina rabarber.:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig så lyckligt lottad att kunna genomföra mina drömmar hemma, vill gärna ha stora projekt så de räcker länge! Det är så kul att få härja utan att kunna göra fel eller att nån kommer med sin goda smak. Trädgård är så fritt! Hoppas du får lite skörd i år också! Har du provat rabarberklockor?

      Radera
  2. Nej, men jag såg om det på Trädgårdsonsdag. Hos oss får det nog dock vänta till ett annat år. Vårt rabarberstånd är fortfarande ganska litet och måste få en chans att bli lite större innan jag stressar det.

    SvaraRadera