måndag 6 maj 2013

Småhusharmoni

Inför orangeri-bygget har jag byggt en kompost och så har vi fällt ett par träd. Det lilla spelet sliding puzzle for grown ups fortsätter nu med vedskjul.

Låt mig förklara, för att tömma förrådet innan det blir ett orangeri så måste en del småhus byggas. Trädgårdsskjulet ska upp där komposten låg, och det kan vara bra att fälla dom träden man ska innan man bygger nya hinder.

I det blivande orangeriet förvaras ved som behöver ett vedskjul. Eftersom man alltid kan krångla till saker så ska vi göra precis det. På ett väldigt charmigt sätt. Jag älskar små roliga hus, och tänkte bli lite inspirerad av det här....




Beach huts och bikupor från den engelska kusten. Det fina med dom, förutom läget såklart, är färgkombinationerna som uppstår när olika ändå bli harmoniskt. Det svåraste som finns är att återskapa slumpens skönhet, men jag gör ett försök. Ska bara se om det går att hitta linoljefärg i sorbetkulörer... lite gladare men fortfarande kanske inte så illigt som passar bäst på en sandstrand.

På baksidan av förrådet/orangeriet kan de stå, här finns redan en bra vägg.


Krävs bara några vändor till tippen först... Det låter ju förebådande men tippen tror jag är ett av de bästa ställena på jorden. Gratis katharsis, öppet alla dagar, ingen föranmälan. Kör in, tippa och kör ut med frid i sinnet.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar idén. Din inspiration bilderna är vackra och det kommer att lägga lite stollig till din trädgård!
    Kram,
    Magali

    SvaraRadera
    Svar
    1. absolut, lite stolligt vill vi ha! Du som är expert på stenhus, vilken färg tycker du själv hade passat på förrådet, alltså le coleur de facade? J'ai pensé au jaune ou gris.

      Radera